Kunsteducator & regisseurTheaterlessen laten je opnieuw naar jezelf en de wereld kijken. Alle overtuigingen uit de wereld ‘buiten’ kunnen even opzij gezet worden binnen een les of repetitie. Zo ontstaat er ruimte voor nieuw talent dat tot bloei kan komen. Met orde en humor creëert Michel hiervoor een stevige bodem van veiligheid. Geïnspireerd door zijn spelers of deelnemers bouwt hij aan presentaties en voorstellingen. Deze worden gekenmerkt door sfeer, duidelijk vorm(gevings)-keuzes, humor en kwetsbaarheid.
|
In 2008 studeerde Michel af als Docent Theater. In zijn scriptie verdiepte hij zich in welke NLP technieken een theaterdocent in kan zetten om spelblokkades bij spelers te voorkomen. Bewust en onbewust zet hij deze technieken in om elke speler te laten stralen. Op dit moment studeert Michel deeltijd aan de Master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Zo ontwikkelt hij zich verder, niet alleen op de vloer, maar in de schoolbanken. In juni 2020 studeert Michel vermoedelijk af van de Master waar hij zich op dit moment verdiept in kunsteducatieve duurzaamheidsprojecten.
Michel studeerde in 2001 af als vormgever. Als theaterdocent en regisseur plukt hij hiervan zijn vruchten. Of hij nu een voorstelling maakt met kleuters of met volwassenen, Michel kijkt bij een regie met een sterke intuïtieve blik naar wat er op de vloer staat. Naast beeld is ook muzikaliteit in zijn lessen en voorstellingen belangrijk. Afwisseling in ritme en klank houdt het publiek geboeid. Daarnaast schrijft Michel vaak liedjes of liedvertalingen voor een voorstelling of voor een thematische les of workshop. Dit alles om zijn deelnemers en het publiek even uit de werkelijkheid te tillen en te brengen naar een plek waar…
Vakinhoudelijk en vakoverstijgend heeft Michel zich tussen 2018 en 2020 verder verdiept tijdens de Master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.
Je kunt Michel op dit moment aan het werk zien bij of voor DONS, De Krakeling, ITA ofwel Stadsschouwburg Amsterdam, Theater Bellevue, PABO Alkmaar, Hogeschool Windesheim en De Theaterfabrique.
Michel studeerde in 2001 af als vormgever. Als theaterdocent en regisseur plukt hij hiervan zijn vruchten. Of hij nu een voorstelling maakt met kleuters of met volwassenen, Michel kijkt bij een regie met een sterke intuïtieve blik naar wat er op de vloer staat. Naast beeld is ook muzikaliteit in zijn lessen en voorstellingen belangrijk. Afwisseling in ritme en klank houdt het publiek geboeid. Daarnaast schrijft Michel vaak liedjes of liedvertalingen voor een voorstelling of voor een thematische les of workshop. Dit alles om zijn deelnemers en het publiek even uit de werkelijkheid te tillen en te brengen naar een plek waar…
Vakinhoudelijk en vakoverstijgend heeft Michel zich tussen 2018 en 2020 verder verdiept tijdens de Master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.
Je kunt Michel op dit moment aan het werk zien bij of voor DONS, De Krakeling, ITA ofwel Stadsschouwburg Amsterdam, Theater Bellevue, PABO Alkmaar, Hogeschool Windesheim en De Theaterfabrique.