Kunsteducator & regisseurTheater laat je opnieuw naar jezelf en de wereld kijken. Alle overtuigingen uit de wereld ‘buiten’ kunnen even opzij gezet worden binnen een les of voorstelling. Zo ontstaat er ruimte voor bloei en groei. Kijken vanuit de ogen van een ander mens, dier, groep, enz. kan je wereld vergroten én opeens kun je meer dan verwacht....
Geïnspireerd door deelnemers bouwt Michel aan workshops, lessen, presentaties en voorstellingen. Deze worden gekenmerkt door veiligheid, duidelijke keuzes, humor en kwetsbaarheid. |
In 2008 studeerde Michel af als Docent Theater. In zijn scriptie verdiepte hij zich in welke NLP technieken een theaterdocent in kan zetten om spelblokkades bij spelers te voorkomen. Bewust en onbewust zet hij deze NLP technieken in om kleuters tot volwassenen te laten stralen. Michel studeerde vervolgens aan de Master Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (2018-2020). Hij verdiepte daar zich o.a. in het leeftijdsgebonden begrip van theatersemiotiek, authentieke kunsteducatie en kunsteducatieve duurzaamheidsprojecten. Klik hier voor de alumni pagina.
Michel studeerde eerder al in 2001 af als vormgever. Als educator, theaterdocent en regisseur plukt hij hiervan zijn vruchten. Of hij nu een les of voorstelling maakt, Michel kijkt met een sterke intuïtieve blik naar wie en wat er op de vloer staat of komt te staan. Naast beeld is ook muzikaliteit voor hem belangrijk. Afwisseling in ritme en klank houdt de deelnemers en het publiek geboeid. Daarnaast schrijft Michel vaak liedjes of liedvertalingen voor een voorstelling of voor een thematische les of workshop. Alles trekt hij uit de kast om anderen even uit de werkelijkheid te tillen en te brengen naar een plek waar…
Je kunt Michel op dit moment aan het werk zien als hoofd educatie bij Theater De Krakeling en soms als docent bij Stadsschouwburg Haarlem, Theater Bellevue en De Theaterfabrique.
Michel studeerde eerder al in 2001 af als vormgever. Als educator, theaterdocent en regisseur plukt hij hiervan zijn vruchten. Of hij nu een les of voorstelling maakt, Michel kijkt met een sterke intuïtieve blik naar wie en wat er op de vloer staat of komt te staan. Naast beeld is ook muzikaliteit voor hem belangrijk. Afwisseling in ritme en klank houdt de deelnemers en het publiek geboeid. Daarnaast schrijft Michel vaak liedjes of liedvertalingen voor een voorstelling of voor een thematische les of workshop. Alles trekt hij uit de kast om anderen even uit de werkelijkheid te tillen en te brengen naar een plek waar…
Je kunt Michel op dit moment aan het werk zien als hoofd educatie bij Theater De Krakeling en soms als docent bij Stadsschouwburg Haarlem, Theater Bellevue en De Theaterfabrique.